راهنمای خطای نوشتاری سامانه همانندجو جهت کاهش درصد همانندجو

راهنمای خطای نوشتاری سامانه همانندجو

کاهش درصد همانندجو یکی از دغدغه های دانشجویان است که این روزها بیشتر با آن سروکار دارند. اما کار کردن با این سامانه ممکن است در برخی اوقات باعث سردرگمی و یا مشکلات مضاعفی برای دانشجویان شود. یکی از این مشکلات نمایش خطای نوشتاری یا خطای “نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد” است. شاید شما نیز تا کنون این خطا را در هنگام بارگذاری فایل های خود در سامانه همانندجو دیده باشید. بسیاری از دانشجویان بعد از اینکه فایل خود را که دارای درصد مشابهت بالایی بوده، اصلاح کردند، هنگام بارگذاری فایل اصلاح شده پایان نامه خود در سامانه همانندجو این خطا را دریافت کرده اند. برای آشنایی با نحوه کارکرد سامانه همانندجو این مطلب نیز برای شما مفید است.

نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

خطای نوشتاری سامانه همانندجو نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

نمایش خطا در مرتبه اول بارگذاری در سامانه

برخی از دانشجویان نیز وقتی برای بار اول، فایل خود را در سامانه بارگذاری می کنند این خطا را دریافت می کنند. به این معنی که حتی قبل از اینکه فایل خود را برای کاهش درصد همانندجو اصلاح کنند، این خطا برای آن ها نمایش داده می شود.

علت این خطا چیست؟

اما علت این خطا چیست و چه موقع این خطا نمایش داده می شود. در ادامه به بررسی و راهنمایی در مورد خطای “نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد” می پردازیم.

وجود غلط املایی در متن پایان نامه

در صورتی که متن پایان نامه شما دارای غلط املایی باشد، از نظر سامانه همانندجو ویژگی استانداردی برای تایید و دریافت گواهی همانندی ندارد. طبیعی است که در این حالت، باید متن پایان نامه خود را مطالعه کرده و غلط های املایی آن را اصلاح کنید. نکته ای که در این زمینه بسیار مهم است، وجود کلمات بهم چسبیده در متن است که آن ها نیز باید اصلاح شوند.

وجود کلمات بهم چسبیده در متن پایان نامه

خطای نوشتاری نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این متن دارای کلماتی به هم چسبیده است که باعث بروز خطای نوشتاری در سامانه همانندجو می شود که باید این موارد به صورت صحیح و با رعایت فاصله و نیم فاصله اصلاح شود.

وجود متن و پاراگراف تکراری در متن

در صورتی که پاراگراف یا جمله ای به طور غیرعادی و زیاد در متن تکرار شده باشد، سامانه این مورد را هم تشخیص داده و متن شما را رد می کند. زیرا یکی از راه هایی که برای کاهش درصد همانندجو استفاده می شد، این بود که کاربر، متن بخش‌هایی از پایان نامه را که مشابهت نداشت، در سایر بخش های پایان نامه Copy – Paste می کرد که این مورد در بروزرسانی های اخیر سامانه بررسی می شود. راه های مختلفی برای تشخیص این مورد وجود دارد اعم از نرم افزاری و دستی. شما باید متن کل پایان نامه را بررسی کرده و موارد تکراری را برطرف کنید. نمونه متن تکراری، می توان به مواردی در فصل 4 پایان نامه اشاره کرد که نتیجه فرضیه ها را عنوان می کند و صرفا در یک یا چند عدد با هم تفاوت دارند.

رفع مشکل پایان نامه در سامانه همانندجو

آیا حذف جدول یا تصاویر به حل این خطا کمک می کند؟

به طور کلی، خیر. با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، فرض کنید که در متن اصلی یک پایان نامه این خطاها موجود باشد و تعدادی هم جدول در این پایان نامه قرار داشته باشد. صرفا با حذف این جداول و باقی ماندن سایر خطاها، قطعا دوباره این خطا را مشاهده خواهید کرد.

متن های تکرار شده تک کلمه ای در جداول را چکار کنیم؟

به صورت کلی، سامانه همانندجو به کلمات تکراری تک کلمه ای حساس نیست. زیرا در صورت حساس بودن به کلمات تکراری یک کلمه ای، در کل متن پایان نامه هم کلمات زیادی هستند که تکرار شده اند و در این صورت برای تمام پایان نامه ها باید این خطا نمایش داده می شد که اینطور نیست. سامانه روی تکرار جملات و پاراگراف های طولانی حساس است.

جمع بندی

در نهایت شما می بایست تمامی این موارد نگارشی را در متن پایان نامه بررسی کنید. خواه این که برای بار اول، فایل خود را در سامانه قرار می دهید و یا بعد از اصلاح همانندی پایان نامه، برای صادر شدن رسیدن همانندی نباید متن پایان نامه شما این ایرادات نگارشی را داشته باشد. امیدواریم در این مطلب نکات مفیدی را بعنوان راهنمای خطای نوشتاری سامانه همانندجو آموخته باشد.

خطای نوشتاری سامانه همانندجو نوشتار، ویژگی‌های استاندارد را برای دریافت گواهی همانندجویی ندارد

تصویر فوق نمونه یکی از سفارشات کاهش درصد همانندجو و رفع مشکل نگارشی پایان نامه در سامانه همانندجو است که توسط تیم ایستگاه تحقیق انجام شده است. در این نمونه دانشجو 20 مرتبه فایل خود را در سامانه آپلود کرده بودند که در نهایت، ایستگاه تحقیق فایل ایشان را اصلاح و رسید همانندی با 11% مشابهت برای ایشان صادر شد.

امید است که نکاتی که در این مطلب در خصوص خطای نوشتاری ذکر شد، راهگشای دانشجویان عزیز باشد.

در صورتی که به هر دلیلی موفق به اصلاح و رفع عیب پایان نامه خود نشدید، با ما تماس بگیرید. ما در سریع ترین زمان متن پایان نامه شما را ویرایش و اصلاح می کنیم.
تلفن تماس: 09173917452 – 09389460066

5/5 (4 Reviews)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
برای پیگیری سریعتر درخواست موبایل وارد کنید

74 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
23 روز قبل

سلام برای همانندجوی پایان نامه باید کل فایل پایان نامه وارد کنم(ورد کلی پایان نامه) یا فصل سه به بعد را.؟

لیلا عباس زاده
لیلا عباس زاده
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من پایان نامه رو چند بار ویرایش کردم ودرصدش از ۴۵ اومد به ۳۰ درصد ودوباره ویرایش کردم والان زده توسط کاربر دیگری بارگزاری شده و مشکوک به کپی است الان باید چیکار کنم من لطفا راهنماییم کنید ممنونم باید فردا بفرستم واسه استاد

معبود
معبود
5 ماه قبل

سلام آیا درسته که اگر دوبار پروپوزال همانندجو رد شه یک سال عقب میوفتیم و دیگه نمیتونیم ثبت کنیم؟ محدودیتی برای رد شدن وجود داره؟

انسیه
انسیه
1 سال قبل

سلام وقت بخیر …بنده زمانی که درخواست ابتدایی ارسال برای همانند جویی رو در سامانه میدم با خطای ۱۰۳ داخل پرانتز میگه اعتبار شما کافی نیست مواجه میشم …یعنی چی ؟

مژده
مژده
1 سال قبل

سلام من ایمیل و شناسه استاد رو کا میزنم میگه در سیستم وجود نداده در حالی که قبلا با همون انجام دادم مشکل این از کجاست

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوب و پشتیبانی عالی تون….

Fatime
Fatime
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یکبار پروپوزالم رو در سامانه همانندجو قرار دادم و نتیجه اش اومده اما موقع پر کردن مشخصات در قسمت عنوان متن به جای نوشتن موضوع پایان نامه نوشتم پیشنهاده پروپوزال کارشناسی ارشد و برای همین تاییده همانندجو به نام موضوعم نیامده و به جاش نوشته شده به نام پیشنهاده پروپوزال با ۱۴ درصد تایید گردید
ایا میتونم دوباره درخواست جدید داشته باشم؟ و اینبار عنوان متن رو درست بزنم

Fatime
Fatime
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من پروپوزال رو در بخش مربوطه بارگزاری کردم ونتیجه همانندجو با ۱۴ درصد اومد و پی دی اف کاربرگ تایید هماننو جو رو برای معاونت اموزش فرستادم اما میگن اشتباهه چون عنوان پروپوزال در کاربرگ تاییدیه نیامده

میلاد
میلاد
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
چند روزه در سامانه همانند جویی ثبتنام کردم هر دفعه مراجعه میکنم خطا میده میگه رایانامه یا گذر واژه اشتباه است. درحالی که با همین ایمیل پیشنه پژوهش رو انجام دادم و گذر واژه هم درسته‌. مشکل از کجاست؟؟
تشکر

سحر
سحر
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر تو نتیجه همانندجویی من تو بعضی از قسمتا که مشابهت دارن و رنگی کرده روی یکسری کلمات خط کشیده این معنیش چیه؟

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام خسته نباشین من مشخسات اول و منابع و پیوست های پایان نامه رو حذف کردم ولی ۳ دذصد همانندی میزنه واستاد میگن تخلفه باید چکارکنم؟ منابع هم اضافه کنم؟

زهرا داودخانی
زهرا داودخانی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید.
برای همانندجویی پایان نامه باید کل متن رو کپی کنیم؟ جتی بخشهایی مثل فهرست مطالب و متن سپاسگزاری هم باید کپی بشه؟

E
E
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشیدمیشه بفرماییدمتن استانداردموردنظرایرانداک شامل چندکلمه می باشد؟برای اصلاح متن بایددرخواست دوباره بدهیم؟

نیکی
نیکی
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید
برای من زده متن ویژگی های استاندارد نداره
دوباره درخواست دادم
برای هر بار درخواست باید پول واریز‌ کرد؟؟

عسکری
عسکری
2 سال قبل

باسلام
من بخاطر اینکه عنوان تزم وارد نکردم مجبور شدم دوبار زدم اما فایل پی دی افش نمیاد ومیزنه قبلا توسط کاربر دیگری بارگذاری شده باید چکارکنم خیلی وقت ندارم تا دفاعم

ستاره
ستاره
2 سال قبل

سلام. وقتتون بخیر. آیا راهی است که من همانندجویی انجام بدم اما جواب اون برای استاد نره؟ یا اینکه میتونم به صورت آزاد دررسایت همانندجو ثبت نام کنم که شناسه و ایمیل نخواد؟؟

یزدان
یزدان
2 سال قبل

سلام
در همانند جو خطای ۱۹۹ را نشان داد
و بعد قسمت کارشناسی یه سری لغات پروپورال اورد و نوشت نظر کارشناس چسباندن کلمات
الان باید کلماتی که ذکر شده فاصلشو کم کنم یا زیاد؟ممنون

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من دوبار دارم همانند جویی واصلا میکنم ولی باز همین خدا میاد چطور میشه کمک کنید ?دیگه وقت زیادی ندارم اگه میشه راهنمایی کنید

کریمیان
کریمیان
2 سال قبل

سلام و خداقوت/سامانه همانندجو تحقیقم را با 25 درصد تایید نمی کنه چطور باید اصلاح کنم

حسین
حسین
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
من پروپوزالمو بار اول فرستادم و همانند جویی کرد و درصدش چهل بود اصلاح کردم دوباره فرستادم اما هربار که میفرستم میگه که متن کوتاه و ناقص می‌باشد در حالی ک من نتنها چیزیرو حذف نکردم بلکه گفتم شاید متن کوتاه بوده اضاف کردم مطالبیو بهش.میخواستم بدونم تعداد کلمات مهمه باید چ تعداد باشه حدااقل
ممنون میشم راهنمایی کنید.

74
0
لطفا درباره این مطلب نظر دهیدx